.

fredag 22 augusti 2014

Utdelning P&G

I Onsdags kom utdelningarna från P&G in på kontot. Jämfört med förra årets utdelning från P&G i Augusti ökade summan med 13% detta år, det är en riktigt bra utdelningstillväxt.






Idag noterade jag även att portföljen redan nu gått om förra årets totala utdelningar, +1,9% rättare sagt. Det ska bli spännande att se hur stor den totala utdelningstillväxten blir i slutet av året.

I övrigt så bevakar jag inte börsen speciellt aktivt i nuläget utan samlar mest likvider och hoppas på en större nedgång någon gång framöver. Att hitta aktier som är lågt värderade kommer jag inte försöka mig på utan jag hoppas som sagt på större nedgång som påverkar alla världens börsen och bolag, inte fundamentalt men gärna så att kurserna pressas nedåt tillfälligt.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

3 kommentarer:

Anonym sa...

har du räknat med valutaskillnaden när du jämför från föregående år?

john sa...

@Anonym

Ja jag har räknat med valutaskillnaden. Jag jämför vad som kom in på kontot förra året gentemot årets summa.

Så även om ett bolag har höjt utdelningen så kan jag som sagt få en lägre summa in på kontot i vissa fall pga valutaskillnaden.

Mvh
Eko trygghet

automat spel i sverige sa...

Testa automatspel I sverige genom att se på spelautomater som vi hos proffs visar upp.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!