.

tisdag 20 november 2012

Utdelningar från P&G

För några dagar sedan kom utdelningarna från P&G in på kontot. Eftersom jag har aktierna i ett Investeringssparkonto så dras det även utländsk källskatt på utdelningarna. Denna källskatt kan man dock få tillbaka nästa år genom deklarationen.



Min nuvarande portfölj delar ut enligt följande:

Jan:
Feb: P&G
Mars: Astra Z
April
Maj: H&M, Ratos, P&G
Juni:
Juli:
Aug: P&G
Sept: Astra Z
Okt
Nov: P&G
Dec:

Totalt så kommer det in 8 st utdelningar under ett år. Om jag köper ett till kvartalsutdelande bolag så kommer jag att få 12 utdelningar per år dvs i snitt en per månad. Även om det inte handlar om några stora summor så tror jag det känns skönt att få in en extra summa på kontot nästintill varje månad.

För några år sedan så skrev jag ett inlägg som behandlade samma ämne: (dock väldigt extremt)

http://www.ekonomisktrygghet.com/2010/08/en-utdelning-om-dagen-ar-bra-for-magen.html

För tillfället tror jag att det räcker med en utdelning i månaden för mig =)




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!